Wykaz dokumentów , które należy złożyć aby ubiegać się o bezzwrotną zapomogę losową :
1. Wypełniony Wniosek o bezzwrotną zapomogę Pobierz wniosek o zapomogę
Zawiera on min. potwierdzenie zakładu pracy o opłacaniu składek na rzecz samorządu za okres 5 ostatnich lat poprzedzających złożenie wniosku o zapomogę lub od momentu wpisania wnioskodawcy do rejestru WOIPiP. Jeżeli potwierdzenie to nie obejmuje całego wymaganego okresu (czyli 5 lat wstecz), do wniosku dołączyć należy zaświadczenia o opłacaniu składek również z poprzednich miejsc pracy.
2. Własnoręczne podanie o przyznanie zapomogi, skierowane do Komisji Socjalnej. Powinno ono zawierać informację z jakiego tytułu wnioskodawca ubiega się o zapomogę.
3. Druk przekazania przyznanej zapomogi na konto bankowe Polecenie przekazania środków na konto bankowe(do pobrania)
4. W przypadku :
- choroby członka samorządu, współmałżonka oraz dziecka:
– zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia lub
– dokumenty potwierdzające przebieg choroby i jej leczenie ( kopie), jeżeli wnioskodawca takie posiada
– karty Informacyjne z pobytu szpitalnego (kopie), jeżeli leczenie odbywało się z koniecznością hospitalizacji
– rachunki (kopie) za poniesione dodatkowe koszty leczenia – jeżeli wnioskodawca takie posiada
- śmierci współmałżonka lub dziecka członka samorządu:
– akt zgonu (kopia)
– przypadku śmierci dziecka dołączyć należy również :
* dokument potwierdzający pokrewieństwo członka samorządu względem osoby zmarłej (kopia)
* dokument potwierdzający naukę (w przypadku dziecka uczącego się do 25 r.ż. i pozostającego na utrzymaniu rodziców) – (kopia)
* dokument potwierdzający trwałe kalectwo ( bez względu na wiek dziecka, w przypadku dziecka będącego na utrzymaniu rodziców w związku z faktem trwałego kalectwa) – (kopia)
- śmierci członka samorządu
– akt zgonu (kopia)
– dokument potwierdzający pokrewieństwo osoby zainteresowanej (oprócz męża) względem zmarłego członka samorządu
- kradzieży – zaświadczenie o zakończeniu postępowania wyjaśniającego (z policji)
- innych zdarzeń losowych (np. pożar, powódź)
– zaświadczenia wydane przez stosowne instytucje ( policja, straż pożarna, straż miejska, urząd miasta lub gminy) potwierdzające zaistniałe zdarzenie.
Komplet dokumentów należy przesłać na adres e-mail: woipip@woipip.pl , można je również złożyć osobiście, za pośrednictwem innej osoby lub przesłać pocztą
W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, procedura automatycznie ulega przedłużeniu o czas na uzupełnienie i ponowne rozpatrzenie wniosku.
Decyzję o przyznaniu zapomogi oraz jej wysokości podejmuje Komisja Socjalna.
O zapomogę można ubiegać się nie później niż 6 miesięcy od zaistnienia określonego przypadku losowego.
Prosimy o zapoznanie się z zamieszczonym poniżej Regulaminem