Ogłoszenie

na udzielanie świadczeń zdrowotnych na rzecz osadzonych.

Kod: 2233.27.2024

 

Nazwa Organizatora konkursu:  Areszt Śledczy w Warszawie-Białołęce

Adres:                                                 ul. Ciupagi 1, 03-016 Warszawa

Godziny urzędowania:                       dni robocze w godz. 8:00-16:00

NIP:                                                     5241065481

REGON:                                               000320495

Numer telefonu:                                22 32 17 601

Adres poczty elektronicznej:             przetargi_as_warszawa_bialoleka@sw.gov.pl
Adres strony internetowej:                www.sw.gov.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści ogłoszenia oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://platformazakupowa.pl/transakcja/938632

Organizator konkursu jest płatnikiem podatku VAT.

 

Rozdział 2     Postanowienia ogólne.

 

Konkurs ofert (zwany dalej „konkursem”) prowadzony jest na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 991 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. 2022 poz. 2561, z późn. zm.).

 

Rozdział 3     Określenie przedmiotu konkursu.

 

  1. Przedmiotem konkursu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zawodzie:
  • pielęgniarza / pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej: do 150 godzin miesięcznie / osoba.
  1. Organizator konkursu przewiduje zawarcie umów w liczbie zabezpieczającej wykorzystanie zakresu godzinowego dla 4 osób.
  2. Do zadań Oferenta należy w szczególności:
  • udzielanie świadczeń osobom pozbawionym wolności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmioty lecznicze dla osób pozbawionych wolności (Dz. U. z 2017 poz. 2131 z późn. zm.),
  • prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami w więziennej służbie zdrowia;
  • przestrzeganie przepisów BHP.
  1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywać się będzie na terenie Aresztu Śledczego w Warszawie-Białołęce, w pawilonach mieszkalnych.
  2. Organizator konkursu przewiduje możliwość zawarcia więcej niż jednej umowy na ten sam zakres świadczeń – w liczbie zabezpieczającej wykorzystanie ilości wymaganych świadczeń. W związku z tym, w przypadku gdy Oferent nie posiada zdolności do złożenia oferty we wskazanym zakresie, zobowiązany jest określić w formularzu cenowym proponowaną ilość godzin udzielania świadczeń.

 

Rozdział 4     Warunki udziału w konkursie.

 

  1. Do konkursu mogą przystąpić:
  • podmioty lecznicze w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 991 z późn. zm.) prowadzące działalność leczniczą w zakresie zgodnym z przedmiotem niniejszego konkursu.
  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie przez oferenta oferty zgodnie z wymogami ustalonymi przez Organizatora konkursu.

 

Rozdział 5     Wykaz dokumentów wchodzących w skład oferty.

 

  1. Zaleca się wykorzystanie formularza cenowego (załącznik nr 1) przy sporządzaniu oferty.
  2. Do oferty należy dołączyć kopie dokumentów stwierdzających posiadanie wymaganych kwalifikacji i uprawnień do udzielania świadczeń zdrowotnych:
  • w przypadku osób fizycznych wykonujących zawód w ramach praktyki zawodowej w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 991 z późn. zm.):
  1. kserokopię dyplomu;
  2. kserokopię prawa wykonywania zawodu,
  3. kserokopię dyplomu specjalizacji (jeśli występuje);
  4. kserokopię polisy OC;
  5. aktualny wydruk wpisu do CEIDG lud aktualny odpis z KRS;
  • w przypadku podmiotów leczniczych w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2023 poz. 991 z późn. zm.):
  1. kserokopię aktualnego odpisu z rejestru przedsiębiorców KRS lub kserokopia wpisu do CEIDG oraz NIP i REGON;
  2. aktualny wyciąg z Rejestru Podmiotów prowadzących Działalność Leczniczą;
  3. kserokopię polisy OC lub zobowiązanie oferenta do przedstawienia kopii umowy ubezpieczenia (najpóźniej w dniu podpisania umowy) o odpowiedzialności cywilnej obejmującej szkody będące następstwem udzielania świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielania świadczeń zdrowotnych, poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez Oferenta lub notariusza;
  4. wykaz personelu, wraz z kserokopiami dokumentów potwierdzających kwalifikacje, jakimi Oferent będzie posługiwał się przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych;
  5. Wszystkie wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność na każdej ze stron przez osobę/y uprawnioną/e do podpisania oferty z dopiskiem „Za zgodność z oryginałem”.

 

Rozdział 6     Osoby uprawnione do kontaktu.

 

  1. Oferent może zwracać się do Organizatora konkursu o wyjaśnienia dotyczące wątpliwości związanych z warunkami konkursu, sposobem przygotowania oferty.
  2. Osobą uprawnioną do kontaktu jest:
  • Piotr Laskus – w sprawach proceduralnych, tel. (22) 32-17-560, e-mail: piotr.laskus@sw.gov.pl;
  • Jolanta Zielińska – w sprawach związanych z przedmiotem konkursu, tel. 507 181 066, e-mail: jolanta.zielinska@sw.gov.pl

 

Rozdział 7     Sposób, miejsce i termin składania ofert. Termin związania ofertą.

 

  1. Ofertę należy sporządzić w jednej z postaci:
  • papierowej – podpisem własnoręcznym;
  • elektronicznej – opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym,

i dostarczyć / przesłać do dnia 25.06.2024 r. do godz. 10:00.

  1. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  2. W przypadku składania oferty w postaci:
  • papierowej: należy ją przysłać w zamkniętej kopercie w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert, do siedziby Organizatora konkursu jak w rozdziale I. W przypadku osobistego składania oferty, należy ją złożyć w kancelarii jawnej w budynku administracji „A”. Opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane w następujący sposób:

 

Areszt Śledczy w Warszawie-Białołęce

ul. Ciupagi 1, 03-016 Warszawa

„Konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych, nr sprawy 2233.27.2024. Nie otwierać przed 25.06.2024 r.  przed godziną 10:10”

 

i opatrzone nazwą oraz dokładnym adresem Oferenta.

Celem dokonania zmian, bądź poprawek – Oferent może wycofać wcześniej złożoną ofertę i złożyć ją ponownie, pod warunkiem zachowania wyznaczonego terminu i zachowania formy pisemnej.

Za moment wpłynięcia oferty uznaje się czas jej zarejestrowania w kancelarii jawnej.

 

  • elektronicznej: należy ją przesłać poprzez stronę internetową prowadzonego postępowania.

Wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem Platformy zakupowej, tj.:

  1. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
  2. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
  3. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
  4. włączona obsługa JavaScript,
  5. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
  6. Platforma zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
  7. oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  1. akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w zakładce Regulamin oraz uznaje go za wiążący,
  2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert.

Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy.

Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert, zmiany i wycofania oferty oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu znajdują się w zakładce Instrukcje dla wykonawców.

Wykonawca, za pośrednictwem Platformy Zakupowej może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w Instrukcji dla wykonawców.

Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.

Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.

W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:

  • .zip
  • .7Z

W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego:

  1. ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES;
  2. pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem XADES przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym;
  3. zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu w przypadku podpisywania plików z rozszerzeniem PDF podpisem w formacie PADES;
  4. podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1;
  5. zamawiający zaleca, aby wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.

Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.

Zamawiający zaleca aby NIE wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty.

  1. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku złożenia dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w języku obcym – przekazuje się je wraz z tłumaczeniem na język polski.
  2. Oferent jest związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  3. Oferta złożona po terminie zostanie odrzucona.

 

Rozdział 8     Kryteria oceny ofert.

 

  1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Organizator konkursu będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
  • cena;
  • doświadczenie.
  1. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach.
  • cena – waga 90%

                               

                                cena najniższa brutto* 

                cena = —————————————-  x 90

cena oferty ocenianej brutto 

 

* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu

 

Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena brutto zaoferowana przez Oferenta w formularzu cenowym indywidualnie dla każdej części.

 

  • doświadczenie – waga 10%:
  • do 2 lat pracy w zawodzie – 2 pkt
  • powyżej 2 lat do 5 lat pracy w zawodzie – 5 pkt
  • powyżej 5 lat pracy w zawodzie – 10 pkt

 

  1. W toku badania i oceny ofert Organizator konkursu może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
  2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
  3. Organizator konkursu udzieli zamówienia Oferentom, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą tzn. uzyska największą łączna ilość punktów przyznaną w kryterium oceny ofert.

 

 Rozdział 9    Miejsce i termin otwarcia ofert.

 

Otwarcie ofert następuje w dniu składania ofert tj. w dniu 25.06.2024 r., o godzinie 10:10.

 

 Rozdział 10  Miejsce i termin ogłoszenia rozstrzygnięcia konkursu.

 

Ogłoszenie o wyniku konkursu zostanie zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Ponadto o wyborze najkorzystniejszej oferty Oferenci zostaną poinformowani drogą e-mail (w przypadku posiadania adresu e-mail).

 

 

 Rozdział 11  Zastrzeżenie o prawie do: odwołania postępowania do dnia składania ofert, przedłużenia terminu składania ofert, zmiany terminu otwarcia ofert lub zmiany terminu ogłoszenia rozstrzygnięcia postępowania.

 

Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do:

  • zmiany treści ogłoszenia o konkursie oraz SWKO;
  • zmiany terminów zawartych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie, w tym przedłużenia terminu składania ofert;
  • zmiany terminu rozstrzygnięcia postępowania konkursowego;
  • wyjaśniania treści ogłoszenia konkursowego w odpowiedzi na pytania Oferentów, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Organizatora konkursu nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert;
  • odwołania konkursu, unieważnienia go w całości lub w części w każdym czasie bez dokonania wyboru oferty oraz bez podania przyczyny;
  • w przypadku, gdy Oferent, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Organizator konkursu może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ważnych ofert;
  • żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od Oferentów na każdym etapie postępowania;
  • nieudzielenia zamówienia Oferentowi, którego oferta nie spełnia wymagań określonych w ogłoszeniu konkursowym;
  • poprawienia w treści oferty oczywistych omyłek pisarskich, rachunkowych oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty z wymaganiami Organizatora konkursu, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym Oferenta, którego oferta została poprawiona. W przypadku poprawienia innej omyłki polegającej na niezgodności z wymaganiami Organizatora konkursu, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, oferta Oferenta podlega odrzuceniu, jeżeli Oferent nie wyrazi zgody na poprawienie oferty w terminie 2 dni roboczych od dnia przesłania zawiadomienia o poprawieniu;
  • przeprowadzenia negocjacji z Oferentami, których oferty zostaną ocenione jako najkorzystniejsze w zakresie liczby planowanych do udzielenia świadczeń i/lub ceny za udzielane świadczenia.

 

Rozdział 12   Warunki zawierania i realizacji umów, odpowiednio do przedmiotu postępowania.

 

Umowa o świadczeniu usług medycznych stanowiąca przedmiot konkursu obowiązywać będzie od dnia zawarcia umowy i nie później niż do dnia 31.12.2024 r.

 

Rozdział 13   Środki odwoławcze.

 

  1. Oferent, którego interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Organizatora konkursu zasad prowadzenia konkursu, przysługują środki odwoławcze i skarga na zasadach określonych w art. 153 i 154 ust. 1-2 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  2. Środki odwoławcze nie przysługują na wybór trybu postępowania, niedokonanie wyboru Oferenta, unieważnienie postępowania.
  3. W toku postępowania, do czasu zakończenia postępowania Oferent może złożyć na piśmie, umotywowany protest w terminie 7 dni roboczych od dnia dokonania zaskarżonej czynności. Protest wniesiony po terminie nie podlega rozpatrzeniu.
  4. Do czasu rozpatrzenia protestu postępowanie ulega zawieszeniu, chyba że z treści protestu wynika, że jest on bezzasadny.
  5. Komisja konkursowa rozpatruje i rozstrzyga protest w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania i udziela pisemnej odpowiedzi składającemu protest. Nieuwzględnienie protestu wymaga uzasadnienia podjętej decyzji.
  6. W przypadku uwzględnienia protestu komisja konkursowa powtarza zaskarżoną czynność.
  7. Oferent biorący udział w postępowaniu może wnieść do Dyrektora Aresztu Śledczego w Warszawie-Białołęce, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o rozstrzygnięciu postępowania, odwołanie dotyczące przedmiotowego rozstrzygnięcia.
  8. Odwołanie rozpatrywane jest w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Wniesienie odwołania wstrzymuje zawarcie umowy do czasu jego rozpatrzenia.

 

Rozdział 15   Informacje dodatkowe.

 

  1. We wszelkiej korespondencji należy powoływać się na nr sprawy: 27.2024.
  2. Rozliczenia między Organizatorem konkursu a Oferentem prowadzone będą w walucie polski złoty (PLN).
  3. Organizator konkursu nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w konkursie.
  4. Oferent zobowiązany jest do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.

 

Rozdział 14   Załączniki.

 

  1. Załącznik nr 1 – formularz cenowy.
  2. Załącznik nr 2 – projekt umowy.

DYREKTOR

Aresztu Śledczego w Warszawie-Białołęce

ppłk Łukasz Pieńkos